VITAMIN MAMA DANISH: MAKE UP REMOVER SHAKLEE HILANGKAN BLACKHEAD DENGAN MUDAH

2 Jun 2015

MAKE UP REMOVER SHAKLEE HILANGKAN BLACKHEAD DENGAN MUDAH


Masalah BLACKHEAD memang menjadi kerisauan bagi semua wanita. Muka dah cantikdan cun melecun bila tengok dari jauh..bila mai dekat,
MASYAALLAH!



Bersepahnya blackhead dan whitehead..
Malu tak bila orang cakap camtu.
Dah penat cuba tips yang diberi?
Selalu tak konsisten je..minggu ni buat..bulan depan pulak baru nak buat lagi..cmna nak nampak hasilnya?


Jom kita kaji dulu apa puncanya terjadi black head dan white head :

- Tubuh badan kekurangan air .Tidak dapat detox dengan sempurna.
-Pengeluaran sebum berlebihan, ini bergantung pada setiap individu.Biasanya orang yang kerap berpeluh bertotensi tinggi mengalami masalah white head dan black head.
-Penggunaan alat makeup atau skincare yang terlalu berminyak .Ramai yang tidak sedar, alat makeup atau skincare harian mereka sebenarnya terlalu oily,menyebabkan kulit semakin berminyakdan kadang2 minyak dari produk2 yangdigunakan terperangkap/tertinggal didalam kulit, dan seterusnya terbentuklahblack head dan white head.
-Produk scrub muka terlalu kasar .Sebenarnya menyentai kuat kulit muka dengan scrub bukan sahaja menyebabkan kulit jadi semakin berminyak, kulit jadi rosak..malah kulit akan hilang satu agen semulajadi yang berfungsi mengawal sebum dan menghalang pembentukan black head dan white head.
-Hormon badan .Tak terjadi pada semua orang, seperti yang kita tahu, setiap orang punyai tahap metabolism dan hormon berbeza. Ketidakseimbangan hormone mengakibatkan pengeluaran sebum berlebihan, punca blackhead terbentuk bersama acne.
-Makanan dan persekitaran . Makanan terlalu berminyak, terlalu pedas dikaitkan dengan black head dan white head.Persekitaran yang tercemar,terutama sekali habuk, juga boleh menyebabkan blackhead dan white...


Walaupun saya bukanlah kaki mekap, saya jugak ada masalah black head dan white head ni. Sebelum ni saya merasakan sudah cukup menggunakan pencuci muka siang dan malam untuk membersihkan segala kekotoran.

Rupa-rupanya saya salah. Kenapa?

Pakar nutritionist shaklee pernah memberitahu bahawa, semua orang samaada mekap atau pun sekadar berbedak nipis wajah kita memang terdedah dengan pencemaran yang tak nampak dengan mata kasar. Jika kekotoran tersebut tidak dibersihkan dengan betul, ia akan menyebabkan pori2 muka tersumbat dan kulit wajah kita mudah ditumbuhi  jerawat/black head/white head dengan meriahnya.

Jadi, selepas itu saya terus beli Shaklee Nutriwhite Gentle Action Make Up Remover untuk cuba sendiri.




Pengalaman sendiri?

Memang best sangat..sebelum ni cuci eyeliner guna cleanser still ada kesan2 hitam kat mata. But dengan remover ni senang sangat nak cuci. Tanggal habis eyeliner. Part yang paling best, bila gosok area hidung..keluar habis sel2 kulit yang mati.berkeping2 tanggal.hihi.macam keluar daki2 kat badan tu. Rasa licin ja hidung. Lagi best,  masa gosok tu langsung tak menyakitkan.

Sekarang dah jadi item wajib bagi saya. Saya guna 2 kali sehari..waktu pagi n malam. Selain bersihkan kotoran dan hilangkan black head, ia juga bantu melembut dan mengelokkan semula kulit yang menggerutu. Make up Remover ni sangat ringan dan tidak berminyak, jadi sesuai untuk semua jenis kulit.



TESTIMONIAL PENGGUNA MAKE UP REMOVER








Anda nak rasa effect shaklee?

Hubungi saya untuk konsultansi PERCUMA.





COD Area : Kupang - Tawar - Kuala Ketil - Baling
Call/sms/whatssap : 013 - 5074833
Facebook : Nisak Abu Hasan


















Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TQ atas komen anda. Share jika bermanfaat.

VITAMIN MAMA DANISH Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign